سفارش تبلیغ
صبا ویژن

امید

صفحه خانگی پارسی یار درباره

نغمه موفقیت

یکی از رموز موفقیت در زندگی این است که سرودی را که خداوند در دل شما گذاشته است، بخوانید. جمع کثیری از مردم مایوس و تحت تاثیر باورهای منفی حرکت می کنند. می گذارند تا مسائل و مشکلات روحیه شان را خراب کند. استرس زده زندگی می کنند. هیجانی درباره زندگی ندارند. کسانی را می شناسم که می گویند: “مشکلات بیش از اندازه در زندگیمان داریم.” یا “علت ناخشنودی مان در این است که همه چیز بر خلاف میل و خواسته مان است.”

و این در حالی است که چاهی از خوشبختی در درون همه ما نهفته است. ممکن است با شرایط منفی رو به رو باشیم. ممکن است اوضاع بر وفق مراد ما نباشد، اما اگر بتوانیم به این نشاط درون خود دسترسی پیدا کنیم، همه چیز تغییر می کند.

به زمانی در گذشته فکر کنید که کسی به فرزند شما به مناسبت روز تولدش یک بادکنک پر شده از گاز هلیم داد. در چند روز اول بعد از مهمانی، بادکنکها روشن و زیبا به نظر می رسند. وقتی با نخی که به آنها بسته شده اند رها می شوند، به هوا می روند. اگر نخ را رها کنید، بادکنک به هوا می رود. اما پس از گذشت چند روز، چین و چروک پیدا می کند و تا حدودی از هوا خالی می شود، کوچک و کوچکتر می شود و سرانجام بدون آنکه بادی در آن باشد به زمین می افتد. این بادکنک ها زندگی و جذابیت خود را از دست می دهند، و البته نمی توانند باز هم ارتفاع بیشتری بگیرند.

تنها کاری که می توانید بکنید این است که این بادکنک ها را از نو باد کنید تا شروع جدیدی پیدا کنند. اگر این کار را به طور مرتب انجام دهید، آنها ماه ها دوام می آورند و همه کسانی که آنها را می بینند، شاد می شوند و لذت می برند.

همین مسئله در مورد زندگی های ما نیز صدق می کند. در تمام مدت روز، بدون توجه به این که در شروع چقدر پر بوده ایم، انرژی مان تحلیل می رود. تحت فشار قرار می گیریم و استرس زده می شویم. در ترافیک گیر می کنیم و اندکی از هلیم خود را از دست می دهیم. می بینید نتوانسته اید قراردادی را که امیدوار بودید، امضا کنید. باز هم کمی هلیم از دست می دهیم. به خانه می آیید و آنجا با مشکلاتی از ناحیه فرزندان خود روبرو می شوید. باز هم بادکنک شما کمی شکل و قیافه خود را از دست می دهد. تنها راهی که می توانید شادابی خود را حفظ کنید این است که از خود و دلتان تمجید کنید.

باید پیوسته در اندیشه هایتان شکر گزار باشید. وقتی در خانه کار می کنید، به جای شکایت کردن ترانه وجودتان را سوت بزنید. وقتی ظرف غذا را می شویید، در مقام تعریف از خود باشید. می توانید در حال شستن ظروف گله و شکایت کنید که چرا این همه کار می کنید و کسی قدرشناس شما نیست. اما راه دیگر این است که از خود و کارتان تعریف کنید.

همه چیز در دل شما شروع می شود

به راستی اگر سخت نگیریم، چه اتفاقی می افتد؟ اگر اجازه ندهیم جزئی ترین موضوعات هفته ای ما را ناراحت کنند، چطور می شود؟

ممکن است متوجه شده باشید که اخیرا به اندازه گذشته ها تبسم نمی کنید. ممکن است به این نتیجه برسید که نمی خندید. ممکن است به دشواریهای زندگی اجازه داده اید که بر دوش شما سنگینی کنند. شاید از زندگی خود لذت نمی برید. آن حرارت و اشتیاق گذشته را از دست داده اید.

باید گهگاه از روی ایمان تبسمی بکنید، اگر صادقانه تبسم کنید، بدانید دیری نمی گذرد که شادی و نشاط خود را باز می یابید. تبسم کردن پیامی به همه جسم شما مخابره می کند که همه چیز رو به راه خواهد بود. وقتی تبسم می کنید، مواد شیمیایی در شما ترشح می شوند که به شما احساس بهتری می دهند. وقتی تبسم می کنید، لطف خداوند را شامل حال خود می کنید. در کارتان موفق تر میشوید. با تبسم کردن بهتر می توانید با مردم روبه رو شوید. بررسی های مختلف نشان داده اند کسانی که تبسم می کنند و رفتاری دوستانه دارند، موفق تر از کسانی که رفتار غیر دوستانه دارند عمل می کنند.

در جایی خواندم که یک شرکت بزرگ در صدد  بود که پانصد کارمند جدید استخدام کند. آنها با پنج هزار نفر مصاحبه کردند و طی آن از پذیرفتن همه کسانی که در جریان مصاحبه کمتر از چهار بار تبسم کرده بودند، خودداری ورزیدند. عادت کنید به عمد و قصد تبسم کنید.

بعضی می گویند:

 تبسم شما یک دارایی به ارزش یک میلیون دلار است. اگر از این دارایی استفاده نکنید، آن را از دست می دهید.

بله، البته حق دارید گاهی فکر کنید که با مشکلات مختلف رو به رو هستید. اما واقعیت این است که همه ما زمانی با مشکلات روبه رو هستیم. همه ما در مواقعی باید بار سنگین حمل کنیم. اما اجازه ندهید که مشکلات شادی و نشاط را از شما دریغ کنند.

سالها قبل، در علفزاری که همه علفهایش خشک و قهوه ای رنگ شده بود راه می رفتم. هر جا را که نگاه می کردم، علف های خشک بود. اما همان طور که قدم می زدم، ناگهان چشمم به گل زیبای افتاد، رنگارنگ و درخشان بود که در میان آن همه علف خشکیده باز شده بود. بلافاصله به ذهنم رسید که ما هم باید این گونه باشیم. ممکن است مسائل مختلفی داشته باشیم.

 ممکن است اشخاص منفی ما را احاطه کرده باشند، اما مجبور نیستید که تا سطح نازل آنها فروکش کنید. هنوز می توانید غنچه کنید و گلتان باز شود. ممکن است نتوانید دیگران را تغییر بدهید، اما می توانید در میان علف ها گل بدهید.

 

با خود بگویید: “اجازه نمی دهم شرایطی دیگر، مسئله ای دیگر و یا شخصی دیگر، شادی و نشاط را از من بگیرد.” من می دانم که مسائل جدی داریم. می دانم که در مواقعی زندگی به شدت دشوار می شود. اما وقتی مساله را پشت سر می گذارید، وقتی بر این چالش غلبه می کنید، همیشه چالش دیگری بر سر راهتان سبز می شود. کار دیگری هست که باید انجام بدهید. اگر منتظرید که همه مسائل شما از میان بروند تا به شادی و نشاط برسید، بدانید که لذت زندگی را از بین می برید.

توجه داشته باشیم که زبان تن ما سرایت کننده است و به دیگران پیام می دهد. دقت کنید و بدانید که چه پیامی را می خواهید مخابره کنید. حالت شما، تبسم شما و نشاطی که مخابره می کنید، می تواند از شما انسان بهتری بسازد.

نویسنده: جوئل استین